Donderdag 31oktober, deel 2

31 oktober 2013 - Balikpapan, Indonesië

Na een korte nachtwinkel het Sheraton in Jakarta vertrekt onze vlucht naar Balikpappan. Het toestel zit vol. Buiten ons nog twee niet-Aziaten. We worden opgewacht door Jan Kees en Diana. JK moet meteen weer gaan werken. Wij gaan met de company-car met chauffeur naar de compound. Alleen het binnenkomen van het omheinde complex is een verhaal op zich. Als we moeten afslaan springt er een verkeersregelaars op de weg met geel hesje en een fluitje. met ware doodsverachting houdt hij de stroom auto's en brommertjes tegen zodat we kunnen oversteken.

Bij  de poort staan vijf, geüniformeerde security mensen. De auto wordt met een spiegeltje onderzocht op kleefbommen! Het park doet ons denken aan een park van Sporthuis Centrum uit de zestiger jaren. D'r bungalows zijn weliswaar veel groter, maar er is een sportveld en een zwembad. Alles ziet er keurig verzorgd uit.

Het is Halloween. De kinderen zijn verkleed en doen Koninginnedagachtige spelletjes. Daarna wordt er gezamenlijk gegeten bij het zwembad. Iedereen heeft iets klaargemaakt en meegebracht. Een leuk begin van ons verblijf

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl