Donderdag 24 oktober

24 oktober 2013 - Dorrigo, Australië

Vanuit Baliina naar het zuiden nemen we de Pacific Highway (de A1 voor de cijfern... onder u). Deze belangrijke verkeersader slingert zich door het landschap en is nog altijd tweebaans. Er wordt wel hard aan gewerkt en het stikt van de borden met " roadworks". Opvallend is dat de stopborden door wegwerkers worden vastgehouden.

linjs van de weg af en toe een glimp van de oceaan, terwijl rechts zich brede rivieren traag door oneindig laagland....... juist: Marsman! We steken de rivier over via een stalen hefbrug die op de voormalige Barendrechtse brug lijkt! Ons hart gaat open.

we rijden langs de Goldcoast. De badplaatsen rijgen zich aaneen. Ter hoogte van Coffs Haven, de " hoofdstad" gaan we weer het binnenland in. Nog 60 km naar Dorrigo. De laatste 25 km stijgen we tot we arriveren in de Dorrigo Mountains. Prachtige vergezichten zijn ons deel. Na aankomst op de camping wandelen we naar het dorp Dorrigo. Het lijkt weggerukt uit Twin Peaks of Peyton Place. Een uit zijn krachten gegroeid kruispunt met naar alle windrichtingen een 500 meter bebouwing g. Maar alles is er! Een hotel, een bank, een kroeg, een levensmiddelenwinkel. Ook is er een second hand shop waar ze Jan Rap en zijn maat verkopen. De winkel van Anna Tas ( dit voor de oude Barendrechters!) was er opgeruimd bij.we drinken een biertje in het clubhuis van de golfclub. Die is midden in het dorp! Desgevraagd blijkt de baan ca. 1 km verder te liggen. Vanwege dreigend onweer moeten we terugrennen Nasr de camper. We gaan vroeg slapen, morgen Dorrigo Natinal Park