Maandag 21 oktober 2013

21 oktober 2013 - Ballina, Australië

Vanmorgen bijtijds opgestaan. Het is nog maar 40 km naar Girraween National Park. We rijden zo'n 100 km per uur, maar daar lachen de Australische truckers om (zie foto!) We treffen in het park grote stenen formaties, vergelijkbaar met de Drentse Hunenbedden, alleen veel groter, zoals alles hier veel groter is. Het letterlijke toppunt is The Pyramid. Een grote granieten steenpuist boven het landschap. Het is een hele klim en als we uiteindelijk boven de boomgrens komen rest ons een klim over een steil, glad stenen plateau! Maar het uitzicht is de moeite meer dan waard. Na de inspanning kunnen we weer wat rust gebruiken. Dus terug naar de kust. Ballina is de meest oostelijke punt van Australië. We arriveren bij de camping die dicht blijkt, terwijl het pas kwart over 5 is!  wij hebben er niet aan gedacht dat het in New South Wales weer een uur later is! Maar de receptioniste ziet ons tobben en opent de poort. We staan aan de baai die uitkomt in de Pacific. Ondanks de zon is het er heerlijk vanwege de stevige bries. Dat belooft een mooie "snipperdag" morgen!