Maandag 28 oktober 2013

28 oktober 2013 - Sydney, Australië

Gisteren met behulp van materiaal van een aardige buurman ( trapje en autoshampoo) de campers gewassen. Naar het strand geweest, naar het dorp gelopen en verder niets gedaan. Alles in afwachting van de finale van vandaag. Na nog een keer de baai van verschillende " lookouts" te hebben bekeken zetten we koers naar Sidney. Ondanks dat we twee GPS ' en hebben die elk een andere koers aangeven, arriveren we om  stipt 14.30 uur bij het depot van Maui in Sydney. We geven elkaar een " high file" ! We did it! Met behulp van onze copiloten hebben we 3294,4 ( er is altijd wel iemand die het precies wil weten!) km links door Australië gereden en alles is prima gegaan. Met de taxi met een chauffeur die roots heeft op Sumatra ( hij salueert als we de naam van koningin Wilhelmina noemen) gaan we naar het hotel. The Grace. In 1930 gesticht door de familie Grace. Van "wordt u al geholpen"? Als winkel. Het hotel,ligt midden in The City. Op loopafstand van alle highlights. Na ons te hebben opgefrist gaan we als eerste naar Darling Harbour. We weten niet wat we zien. Als we over de brug lopen en draaien ons om zien we de City in volle glorie. Wolkenkrabbers steken elkaar letterlijk naar de kroon. Alle grote financiële jongens zijn vertegenwoordigd. " onze " ING en Rabo doen dapper mee. Na het winkelcentrum vol met shops met " Australiana" vallen we neer op het terras van Cyren, een zeer trendy tent. We kijken onze ogen uit ! wat een mensen. Veel zeer dikke, jonge lui. Bijna iedereen heeft een tatoo, van een vlindertje tot een compleet schilderij op de rug.Als bij het vallen van de avond de verlichting aangaat, is het schouwspel compleet. We eten buiten op het terras van Casa di Nico een heerlijke Italiaanse maaltijd en gaan uitermate content terug naar het hotel! Morgen verder!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade