Dinsdag 29 oktober 2013

29 oktober 2013 - Sydney, Australië

Ondanks dat er regen is voorspeld, schijnt de zon als we wakker worden. Voorlopig kunnen we dus te voet Sydney in. Het Queen Victoria Building ligt om de volgende hoek. Ooit begonnen als levensmiddelenmarkt zijn het nu vier verdiepingen met de meest waanzinnige shops! Bvlgaria, Louis Vutton, Versache. Goed de dames in de gaten houden dus! Vandaar naar de Skytower. Het Sydney Eye lijkt wat op de Euromast. Vanaf 250 meter kijken we 360 graden rond. Tot 80 km ver.

We lopen vervolgens door de stad richting de haven. We eindigen bij Circular Quai. Hier vertrekken tientallen ferries naar verschillende delen van de stad en de nabij gelegen eilanden. Omdat het weer betrekt vergeten we de tocht naar Manly per boot, maar. We wandelen door naar het Opera House en maken foto's van het wereldberoemde gebouw. Tenslotte terug naar het hotel. Klaarmaken voor de avond. We kunnen niet om Darling Harbour heen. We slagen om iets zinnigs te kopen voor de kleinkinderen, drinken een glas in het Hard Rock Café en eten tenslotte op het terras van I'm Agnus een geweldige Australische biefstuk. Buiten, met terrascerwarming!

Met een mooie fles Shiraz sluiten we ons bezoek aan Australië af. Het was geweldig. Een aantal conclusies:

australie is eindeloos, in alle betekenissen van het woord!

men heeft het over  een teveel aan kangeroes.we hebben honderden kangeroes gezien, maar dienbladen doorslaggevend de weg. Alleen op,grote afstand van de weg zagen we een stel,kangeroes Op een golfbaan. Ze vraten de fairwaynkaal!

het is een prachtig land en Sydney een geweldige, bruisende stad, maar we gaan niet emigreren!.

1. Fons:
    30 oktober 2013
    Leuk om via jullie blog mee te reizen. Zo te lezen hebben jullie weinig last gehad van de bosbranden: hier was dat een tijdje dagelijks nieuws. Jullie hebben weer heel andere dingen gezien dan wij: hebben we nog een paar dingen te doen als we de volgende keer naar Australië gaan ;-). Fam vd Berg : goede reis terug en fam. den Otter: veel plezier in Balikpapan en groeten aan JanKees en familie.