Woensdag 31 oktober 2014

31 oktober 2013 - Jakarta, Indonesië

Aan alle goede dingen komt nu eenmaal een eind. Op de internationale luchthaven van Sydney scheiden onze wegen. De familie den Otter vliegt om half drie n.m. Naar Jakarta en de volgende dag naar Balikpapan. De familie van den Berg kiest om half vier het luchtruim naar Hong Kong en verder naar Amsterdam. Nog even gezamenlijk een broodje eten en dan is het zover. We stellen vast dat, ondanks dat we drie weken " op elkaars lip " hebben gezeten, het een bijzondere vakantie was waarin alles heel gezellig is verlopen en ( dat vinden we zelf) is ook al een hele prestatie!

Het vliegtuig naar Indonesie brengt ons meteen al in een andere wereld. nagenoeg alle vrouwen zijn gesluierd. Er wordt water uitgedeeld.Pas na enige aandrang smokkelt de Australische steward twee miniflesjes rode wijn naar ons zitplaats. Die is, omdat het vliegtuig maar halfvol is, bij de uitgang. Beenruimte genoeg dus!

Als wij om 18.00 uur op Jakarta landen is het daar 29 graden en valt de warmte als een deken over ons heen. Alles verloopt vlot, we kopen een visum en bij de uitgang staat het busje van Sheraton al te wachten. Als we daar aan komen is het 20.00 uur. Maar omdat wij vier uur eerder opgestaan zijn, voor ons al middernacht. Het grote bed op onze kamer heeft een kanten klamboe. We zien de wereld dus al snel wazig. Netvoor  dat we inslapen komt er een sms binnen dat de familie Van den Berg inmiddels op Hong Kong is. Dat loopt dus ook!

1. Marleen:
    31 oktober 2013
    Fam.. Van de Berg welkom thuis!
    Pap en mam veel plezier nog en lieve groetjes aan de Fam!